Monday, January 10, 2011

The Weekends

Fyuu~~
Dah abis 1 minggu berada di U. Apa yang aku dapat sepanjang seminggu ni? Hahah, biasa laa pegi kelas balik kelas, masuk kelas keluar kelas, masuk kelas dengar lecturer cakap bla bla bla dengan panjang lebarnya dan semakin panjang bercerita semakin lama semakin kecik mata. Layu layu kuyu kuyu kuyu dan seterusnya pejam pejam pejammm.....ZzzZZZzz, ieza! Terus terbuka mata dengan luasnya! Hoho, baru nak ambik feel tido, isk! Then dengar lagi dan lagi dan lagi dan lagi.. Masa tu mata dah asyik tengok jam je; bila nak abis ni..bila nak abis ni..bila nak abis ni..lambatnya! Huh,baru sejam dah rasa macam 5 jam! Huuu~~ nasib baik aku TAK ADA berazam tak nak tido dalam kelas lagi dah ataupun ngantok dalam kelas ke.
Ok, dah abis bab kelas so sekarang aku nak cerita apa yang aku buat masa hari sabtu dan ahad. Ok, sebenarnya duit PT aku tak masuk lagi disebabkan masalah-masalah tertentu yang aku pun tak tau apa puncanya sebab semua orang dah dapat tapi aku tak dapat lagi maybe ada jugak yang tak dapat lagi tapi aku rasa majoriti semua dah dapat. Disebabkan duit PT aku tak masuk lagi sepatutnya aku kena laa berjimat, tak gitu??? Hahah,ya berjimat! Masa hari sabtu aku keluar dengan bayam (bukan nama sebenar) iaitu kawan baik aku. Kitorang plan pegi The Mines sebab tak jauh dari U aku dan aku pun tak perlu laa nak bersesak-sesak tuk naik komuter pegi ke tempat lain. Then kitorang jumpa, pegi makan, borak-borak, main tukar-tukar barang dan lepas tu kitorang pegi kat tempat permainan games kat tingkat atas sekali. Mulanya bayam tanya nak main bowling ke? tapi bila difikirkan yang duit aku tak masuk lagi terus aku tolak! Heheh, kang ada gak yang makan meggi je seminggu.

Siapa yang pandang kat atas akan perasan lampu-lampu ni.

Then, main benda alah ni. Just shoot je bola masuk dalam jaring tu. Aku penah main basketball so boleh laa apply masa main benda ni.

Ni sebenarnya kali ke-4 kitorang main. Sungguh bersemangat bayam nak main benda ni.

Then, main lagi. Ni yang last, kitorang ingat takde laa orang yang boleh break kitorang punya record skali masa nak balik nampak 1 'couple' ni main dan pecahkan record kitorang 179! Isk, takpe nanti kitorang datang balik!

Game kereta? Pelik ke kalau kitorang main? Takkan? Heheh malah kitorang sebelum ni penah main game basikal. Fuhh! penat beb macam betul-betul nek basikal, tu pun nasib bek kitorang tak main game motor. Tapi kitorang ni pemalu dan ayu orangnya so tak main laa. Heheh.


Yang ni just ambik gambar je kitorang tak main pun.

Ok, sebelum tu aku terlupa nak cerita. sebelum masuk tempat game tu kitorang jumpa 1 kedai ni rasanya selang 2 kedai dari tempat permainan tu. Kat dalam kedai tu dia jual barang-barang jenama Apple! Fulamakk! Menangis aku masuk kedai tu! Isk!
Ni Apple punya lappy. Teruja tengok dah tu pegang-pegang dan main-main sekejap, yela nak beli tak mampu. Huu~~ T_T

Yang ni dia punya PC. Bapak besar skrin dia. 21 inch dah macam tv dah aku rasa.

Hmm, tapi sebenarnya ada lagi barang-barang lain macam ipod, iphone dan gadget-gadget lain yang seangkatan denganya. Lepas tu, agak-agak dalam kul 3 lebih bayam ajak balik sebab takut sesak kat komuter orang yang balik dari Midvalley. Yela, bayam tak sama U dengan aku.

Then, hari ahadnya kawan aku ni (K.win) ajak pegi Midvalley, nak pegi Choclate Fair. Disebabkan hari ahad adalah hari terakhir so aku decide nak pegi gak, yela nak gak tengok choclate apa yang dia jual almaklumlah aku ni peminat choclate. Dan kitorang kuar bukan bukan berdua je ada sekali kawan K.Win 2 orang, laki! Hoho, tak kisah laa lagipun dorang lagi tua dari aku so boleh laa jaga kitorang. Heheh, dari apa yang k.win cerita dorang ni kawan K.win masa sekolah dulu. Waaa~ best2! Still kamcing lagi dorang ni.

Pintu masuk ke choclate fair.

Ni diorang jual marshmallow dan pisang celup choclate. Biasanya orang buat stramberry celup choclate, mahal kot nak cari strawberry. Hahah

Beli jugak laa marshmallow celup choclate. 1 cucuk rm2!

"Ehem! Kata takde duit, duit PT tak masuk lagi tapi berjalan mengalahkan orang yang dah masuk duit PT je kau ni". Oh, bayam! Ko buat aku tersipu-sipu malu! Duit PT tak masuk bukannya penghalang tuk pegi berjalan-jalan. (Ayat tak sedar diri!) Nanti takde duit nak makan memang meggi jela pengantinya! Oh PT, cepat laa masuk dalam akaun aku! T_T
Ok. 2 hari ber'exercise' di shopping complex terutamanya di Midvalley dah cukup membuatkan aku penat ye! Tu pun bukannya tawaf 1 bangunan. Huuu~~ inilah gaya hidup orang bandar yang sihat! Errrkkk, sihat ke??? Lepas penat jalan-jalan makan Mcd! Sihat laa sangat! Uhuu~~ ok lah dah hari isnin pun dan masanya tuk fokus dengan kuliah. Bermula laa kehidupan harian as usual.

2 comments:

  1. bes la broko..hehe blog ak jugak yg tak di update...

    ReplyDelete
  2. alaa bayam..ko nnt update laa sikit2.. ak ni pn bkn slalu sgt pn update

    ReplyDelete