Saturday, January 22, 2011

Hujung minggu: sana sini

Masuk hari ni maka genaplah 3 minggu di Uni
Oh,macamku tak percaya! BetOl ke?!
Yup, itulah realitinya!
Yang perlu ku hadapi!
Dan untuk selama 3 minggu ni jugak laa
duit PT aku masih tak muncul tiba.

"duit PT ko dah masuk?"
"blOm!"
"yeke?? lambatnya!"
"hmm, tau tak pe! sedeyh!"
"kesiannya..takpe, sok masuk laa tu"
Ayat penyedap hati yang slalu kawan aku bagi.

Oh, dalam setiap minggu tah brapa kali dah ak pegi kat ATM tu
Tah ape laa nasib aku!
Takpe! Pasti ada hikmah disebaliknya!
DIA nak aku simpan duit laa tu.
Jangan boros! Nanti bOleh buat simpanan.
Hari ini, aku keluar lagi!
Apalah aku ni, asyik keluar je!
Hmm,apa boleh buat?! Boring punya pasal.
Ahhh, itu semua hanya alasan!
Siapa kata takde keje?
Solid waste management, biologi pencemaran
semuanya menuntut untuk disiapkan!
Aku hanya pandang, itu yang aku selalu lakukan!
Takpe laa. Sekarang kita cerita apa yang telah aku lakukan;
Jalan-jalan cari makan? Hmm, entah!
Lokasi sekitar: Masjid Jamek
Masa dan ketika: Pagi dan petang
Jom jalan-jalan!
Tengok apa yang ada jual kat sana!

kasut wadges!

Dan lagi..

Dan lagi!! Apsal banyak sangat gambar ni??? ahhah

Tudung,selendang & seangkatan dengannya.

Beg.

Gelang.

Cenderamata.. (keychain)

Baju jangan cakap laa banyaknya!

Jam tangan.

Kerongsang.

Ubat-ubatan pun ada!

Tasbih dan buku-buku keagamaan.

Another tasbih.

Buku tentang keislaman.

Ramainya orang ketika kami mahu pulang.

Apakah??? Hahah, ni sisa-sisa makanan. Makan laksa tapi banyak gila benda alah ni, so aku pun keluarkan laa dari mangkuk aku tu. Bila dah keluarkan benda alah ni tengok-tengok sikit gila laksa dia! Oh!

Setelah penat berjalan-jalan
maka kami bertiga pulang laa ke pangkuan jalan.
Kembali ke Uni.!
Apa yang aku beli???
Kata jalan-jalan perlu ke aku beli? ahahah
Aku just beli baju sehelai, chocolate moiste, dan anak tudung.
Takde duit kena laa berpada-pada!
Tengok laa nanti bila dah ada duit,
mesti tak ingat dunia! ahahhah
Ok lah, masih banyak kerja yang menanti.
So, izinkan ku mengundur diri.
Nanti kita berjumpa lagi!
As salam!

2 comments:

  1. uit2!!!jalan je kejenya...berjimat cermat lah sikit woo..nt dh masuk wit pt,jgn p shopng sakan xngt dunia plak ek..bawa2 taubat ye..hahahhahahahahhahahahahahaa....

    ReplyDelete
  2. lallalalalalal~~~
    b'jimat laa ni..
    nsb bek ak xbeli sume yg de kat situ..
    alaa,jgn laa jeles unni!
    x nya..ak kne simpan wit tuk wat lesen
    1k woo~~

    ReplyDelete