Thursday, January 27, 2011

Kelas mandarin

Ni hao, wo shi ieza. qing wen ni jiao shen me ming zi?

Hahah, sungguh exited aku pegi ke kelas mandarin ye???
Ok, kelas ni adalah anjuran sekritariat perwakilan cina (kalau tak silap) di kolej aku ni.
Pengajarnya adalah terdiri daripada pelajar pelajar kat sini gak sebernanya; budak budak cina yang ajar kitorang, kira ok laa tu kan??? Uhuu~~
So, masa dalam kelas tu memang enjoy laa duk sebut sebut bunyi dia.
Dalam kelas ni kitorang lebih prefer kepada percakapan dan tak blajar sangat pasal tulisan,
dan sebenarnya aku ada jugak laa masa awal awal dulu daftar tuk ambik subjek bahasa mandarin ni tapi aku dah drop dan ganti dengan subjek elektif fakulti aku.
Tengok laa maybe next time laa aku ambik tu pun kalau rajin laa. Heheh

Ni laa yang benda first aku blaja.

Ucapan ucapan basic.

Dah ada homework kau!

Then, apa sebabnya aku masuk kelas ni?
Dan jawapannya mesti laa sebab ilmu! Dah tu sebab apa lagi?
"Tuntutlah ilmu sejak dari buaian hingga ke liang lahad"
Nanti kalau ada orang cakap dalam bahasa cina nanti kita boleh laa paham sikit sikit
kot kot lah dorang mengumpat kita ke at least kita boleh tau. uhuuu~~

Ok laa. Aku dah ngantok gila dah ni.
Penat dengan kelas yang sangat pack pada hari ni.
Dari pagi sampai ke petang. Oh!
Slamat malam sume!



No comments:

Post a Comment