Wednesday, January 26, 2011

MESEJ AMARAN!!!

As salam..
Apa khabar korang sume???
Harap harap sihat sejahtera dan bagi yang tak brapa nak sihat jangan lupa makan ubat ye??
Ok, berbalik pada tajuk di atas, sebenarnya ak nak cakap kat sini bahawasanya aku sebelum ni penah dapat mesej amaran kat fb. Dari siapa??? Jap lagi aku cerita. Pada mulanya aku memang tak ambik serius sangat pasal hal ni, bukan apa aku tau niat aku buka fb ni bukan tuk bersosial sosial! So, aku tak ambik pusing sangat laa. Sampai laa pada satu ketika ada sorang mamat ni suka sangat duk komen mengomen kat fb aku. Asal aku post je status or apa apa jela mesti dia akan komen dan 'like'. Pada mulanya ingat biasa biasa je la tapi bila aku dah prasan yang dia ni dah selalu sangat duk komen kat wall aku tu yang buat aku tak senang duduk tu. Benda ni aku ada cerita kat kawan aku, yela aku risau kot benda benda camni boleh mendatangkan fitnah! Oh,susah aku nanti nak back up diri dan dalam masa tu laa tetiba aku teringat yang seseorang penah anta mesej berbunyi amaran laa kat kitorang ni.. huuu~~

Assalamualikum Semua,
Nak bagi warning ni,
Kepada anak-anak buah semua
memanglah lama FB ni laman sosial penggunaan IT tanpa batasan
tapi paman nak ingatkan
kalau boleh gambar2 yang x berapa elok @ yg memang x elok
(tak senonoh) atau bahasa kasarnya wes kurang kerjan x payahlah nak letak kat FB.
Kalau ada pasangan yang sedang berkasih tu.. sendri mahu ingat..
kalau paman ada post gambar2 yg kurang menyenangkan pun korang boleh sound..

Kalau boleh kalau ada org lain tag gambo yg x patut.. removelah dari tag tu.. ok

Jagalah etika jagalah jati diri masing-masing.
ini melibatkan maruah keluarga.
Baik yang laki atau yang perempuan
kalau paman salah taip tolong betulkan.
kita sama-sama ingat mengingatkan antara satu sama lain

Mungkin Parents korang tak pantau.
Tapi paman dari Negeri sembilan paman pantau dan terperanjat seketika.
eh!! ini anak buah kau ke? lah anak buah aku ke ni..
kalau yang bagus takpa.. ni yang tak bagus.. huh dah mcm artis pulak..

Sekian Itu saja buat masa ni.. jangan korang buat hal pulak..
ok semua take care & selamat hari raya haji..

sapa aritu amik UPSR apa result.

Kepada yang bersekolah selamat bercuti.

paman nak mintak maaf semua kalau-kalau ahli keluarga paman kurang mendidik korang..

Renung-renungkanlah, Selamat beramal.

Paman Korang yang tak berapa hensem..
: Sanibagus

tolong kasitahu pada yg tak ada dalam paman punya senarai.

Ain
Amirul
Zaim
Hafiz

p/s: ni adalah mesej asal! takde di edit ok?!
nota kaki: paman = pak cik! bagi sesiapa yang tak paham.

Hah! ambik kau! Apsal laa aku boleh lupa pasal hal ni??? Owhh, yela kan dalam fb tu semua saudara mara aku duk berkampung, even sepupu sepapat aku yang masih bersekolah rendah pun dah pandai main fb! Walaweyhh!!! Advance sangat budak zaman sekarang! Yang aku ingat masa umur aku 12tahun masa tu aku baru blaja pegang mouse ni dorang umur 10tahun dah ada fb kot! Fuhhh!!! Ni pun nasib baik laa kat umah nenek aku takde PC or laptop kalau tak mesti nenek aku pun ada gak fb! Uhuu~~ so lepas ni aku kena lebih berhati hati!

5 comments:

  1. huhuu...nt aku try slow talk ngan syafiq ek...xpon..aku minta tolong pakcik aku gtw kat dy..huhuu

    ReplyDelete
  2. sape pakcik ko???
    huuu~~ thanx!!! =)
    bkn ak xbg komen kat fb ak, bleh 2 bleh tp jgn t'lalu kerap pastu komen panjang2! kte xtau pe org kata & pk sal kte kat blkg kn???
    hmmm

    ReplyDelete
  3. ok..dh ckp kt pkcik aku...t dy cuba ckp kt syafiq..beres2..kwn2 aku jg tu~~huhu

    ReplyDelete
  4. sowie.. T_T
    ak rse b'salah plak..
    pape pn just nk kurangkan je..

    ReplyDelete
  5. huhuhu..xperlu rasa bersalah..lantak je..hehehee

    ReplyDelete