Friday, January 28, 2011

Basketball vs Volleyball

Hai sume!
Thanks sebab baca..
bagi sesape yang baca laa.. heheh
Yang tak baca takpe,
i tak kisah pun.
Ok,sebenarnya aku dah tidur tadi, tapi ntah nape aku boleh terjaga pulak. Oh,ya! Sebab mula mula kawan aku cakap nak datang bilik aku, sebab dia nak bagi keje kat aku yang aku perlu siapkan. Yelaa, aku kan anak buah bawah dia tuk ajk tugas tugas khas dalam program 'make it right campain' dan sebenarnya aku tunggu dia sampai tertidur dan ditambah pulak dengan keadaan aku yang sememangnya ngantok dan penat hari ni lagi laa kan? Ok, benda ni semua takde kaitan dengan tajuk! Let's straight to the point!

Antara basketball dan volleyball, yeah! I prefer basketball!
Why basketball???
Sebab basketball adalah antara benda yang aku impi impi kan selama ni. Alaa, kira macam impian aku laa nak main basketball. Kalau sebelum ni just tengok je kat tv orang main basketball nak jugak merasa, ye dok??? Uhuu~ aku pun sebenarnya tak tahu kenapa aku rasa bila orang main basketball nampak dia jadi stylo gila! Fuhhh! Lagi lagi laa klu laki yang main. Hahah! Dah melencong maknanya ye? Heheh. Tapi kan aku ambik ko-k basketball kat uni. mse aku dalam sem ke-2. Time tu kira nekad gila laa nak main basketball dan nasib baik laa ada jugak kawan aku yang saing an aku tuk ambik basketball ni. Kira ok gak laa sebab de kawan sekali walaupun sebenarnya aku tah kisah pun kalau dorang nak ambik benda lain. Bagi aku that's the best moment walapun takde laa reti men sangat kan tapi memang best laa gua cakap sama luu! Dah laa dapat faci yang kira baik dan sangat laa ok sebab dia sangat berpengalaman dalam bidang sukan. Trimas dr. Ang! Doc tu waa cakap sama lu! Kau cakap je sukan pe, dia banyak pengalaman weh jadi coach, antaranya handball, netball, basketball etc. (aku tak ingat dah sebenarnya! ahhah). Selain daripada faci, aku juga dapat jumpa dengan ramai orang yang asalnya bukan dari fakulti aku, termasuklah budak vet (veterinar), doc , budak foodtech, bakal cikgu dan tak terlepas jugak budak engine. Ohoo~ sungguh meluas connection tu ye? Rindu gila kat dorang! uhuu~

Volleyball! Yeah! Aku tak tahu kenapa aku boleh ambik volleyball ni. Oh, ye! Sebabnya aku dah takde pilihan lain! Mula mula kononnya aku nak ambik baksis (bakti siswa) tapi tiba tiba je kaota tuk baksis sume penuh! Pelik gila aku, padahal sebelum ni memang takkan ada orang laa yang nak ambik baksis ni sebab boring kot! Tapi yang jadi pelik bin ajaib adalah tetiba je sume penuh dan siasat punya siasat rupa rupanya budak junior yang baru masuk dorang wajib ambik baksis untuk ko-k dorang! Ahah! Terbaik laa wa cakap sama lu! Cari punya cari nampak ni je yang kosong, nak tak nak ambik jela sebab yang lain de kosong pun ko-k dia sebelah petang! Siapa nak? Kalau jenis yang tak kisah takpe, sebab aku ni kisah sikit dah laa dah guna hari sabtu aku, kalau ambik masa petang abis laa separuh hari aku! Ohoo~ then pilih jela. Tak reti nak main pun blaja laa kan? Nama je masuk uni. sebab nak belajar laa. Tapi de 1 benda yang aku nak cerita kat sini iaitu selama 1 sem aku belajar volleyball ni aku serve bola penah lepas net sekali je kot! Yang lain sume tak lepas net! Hahah, malu gila aku! Tapi nak wat camne kan? Setiap orang de kelebihan dan kelemahan dorang. Ayat penyedap hati, biasa laa.. Hahahah. Masa aku ambik volleyball ni kebanyakkan nya adalah budak budak junior dan aku bersama lagi kawan aku 2 orang kitorang senyap je tak ngaku diri kitorang senior! Hahah, bagos tak kitorang? Bagos kan? Time last last baru bagi tau yang kitorang ni sebenarnya adalah senior dorang! Tapi takpe laa, takde beza pun senior dengan junior, yang bezanya siapa masuk uni. dulu, tu je pon! Apa de hal? Kat sini pun aku dah blaja banyak benda baru, benda yang aku tak penah main aku main, yang tak penah aku tahu dah jadi tahu, yang tak penah aku belajar dah belajar.. Ni laa pelajar namanya kan?? Hahhah. Dan yang paling penting sem ni aku dah tak perlu nak ambik ko-k lagi sebab dah cukup 2 kredit tuk bergraduat! Hahah, terbaikk wok! aku dah dapat balik life aku tuk hari sabtu! Leh kuar pegi jalan jalan! Weee~~ XD jangan jeles!

Team basket ku yang dikasihi! Errkkk? Hahah. Jangan terkejut sebab group kitorang ni ada 6 orang je lelaki cukup2 tuk wat 1 team! Yang lain sume pompuan

Masa untuk meraikan kejayaan kami! Masa tournament team lelaki menang 1st place, pompuan ada 2 team; dapat 1st and 3rd places. Kira bagos jugak laa kitorang ni main ye? Hahhah. Masuk lift tekan sendiri laa pulak!

Team volleyball! Faci yang baik! Oh, kenangan!

Hari terakhir kami bersama! Oh, rindunya pada kamu semua!

Yang tinggal hanyalah kenangan! Kalau jumpa tu tegur tegur lah ye??? Miss u all lah!

No comments:

Post a Comment