Monday, June 20, 2011

Quick post: Lonely a.k.a kesunyian

ntah kenapa aku tetiba je rasa yang aku kesunyian.
aku rasa macam aku dah takde kawan je.
mana perginya kawan-kawanku yang dulu?
aku benci bila perasaan ni datang dengan tiba-tiba tanpa aku pinta.
kenapa aku rasa seperti kehilangan kawan yang selalu bersama aku dahulu?
mana mereka? kesibukkan telah meragut segalanya.
ya, aku patut paham akan situasi ini.
bukan mereka sahaja, bahkan aku juga begitu.
mungkin bukan mereka yang melupakan aku
barangkali aku yang telah melupakan mereka atas kesibukkan kerja yang perlu aku ciapkan.
hurrrm, semoga aku tabah menghadapinya
dan semoga aku menjadi insan yang tidak terlalu bergantung dan mengharapkan orang lain supaya sentiasa berada disisiku setiap masa, setiap saat.
belajar untuk hidup bersendirian dan tidak terlalu bergantung harap pada orang lain.

2 comments:

  1. its ok.. dont blame urself.. ini adalah biasa... sbnrnye, bila dah jauh dengan kawan2.. semua org akan rasa begini... bertmabh lagi, bila rasa kesunyian..

    ReplyDelete
  2. thanks! =) yup, sy akui kdg2 perasaan itu akan hadir ble dah b'jauhan dgn kwn2..lbh2 lg saat kte memerlukan sokongan n kekuatan dri seorg kwn tapi mereka tiada disisi kta seperti yg kta harapkan..

    ReplyDelete