Sunday, April 10, 2011

Ice Room

Ohoo~~ moshi moshi!
Wah, lama gila aku rasa aku tak update blog ni kan?
Nak kata busy, ada laa sikit. Sebenarnya ada je masa nak online tapi nak update blog ni cam takde feel so sekarang baru rasa nak tulis something.

Kenapa ice room???
Ok, aku bukan ada kat bilik yang dipenuhi salji apatah lagi dalam peti ais atau apa-apa yang seangkatan dengannya tapi ice room ni sebenarnya adalah sebuah restoran! Yup, restoran yang diberi nama Ice Room. Aku pergi makan kat sini masa aku pegi nilai hari tu, umah ayah sedara aku. Malam tu dia bawak aku kuar nak beli barang tapi alang-alang tu makan terus laa kat luar tak payah dah susah-susah balik nak masak lagi. *Ni hanya boleh di amalkan masa baru-baru dapat gaji je ok! Dan bagi orang yang ada anak baru sorang dua, kalau nak belanja orang pun pastikan kat lebih dari 3 orang kalau tak memang pokai laa lepas tu.

Ok teruskan pada cerita yang asal. Pada mulanya ayah sedara aku ni nak ajak pegi makan kat Sushi King. Dia tanya aku ni makan tak sushi? Agak-agak boleh masuk tak kalau nak makan benda ni. Dia cakap kalau rasa geli-geli nak makan cakap awal-awal nanti kan rugi je beli tapi aku tak makan. Tetiba masa tu aku teringat yang aku penah beli sushi kat Carrefour dulu tapi memang aku tak makan, tak tau laa kenapa tak leh nak masuk kat tekak nih tapi maybe jugak sebab cara dia buat ke? Yela beli kat Carrefour pastu dy letak plak kat tempat fozen so macam ada bau-bau sikit terus tak lalu makan last-last ayah aku yang abiskan semua sebab orang lain suma taknak makan. Ok, lepas tu dah decide nak try jugak makan kat Sushi King bila masuk je kedai tu terus rasa panas dan berwap. Rupa-rupanya black out so kat situ just ada sushi kalau nak order makanan lain tak boleh sebab dapur tak boleh guna so kitorang pun keluar laa. Dalam hati aku "melepasssssss!" ye, melepas laa nak makan sushi orang belanja. Wuuu~~ Then, lepas tu laa dia bawak aku pegi Ice Room. Makanan dia not bad laa, sedap jugak yang specialnya dia punya ais cream! Yummy!

Ice cream blueberry! Yummy!
*Ice cram ni sebenarnya dah kena makan separuh baru nak ambik gambar. Hehe tapi tak perasan kan???


Ice cream peanut

Chicken chop.

Ermmm,tak tahu laa nama dia apa tapi isi kat dalam dia adalah udang. Sedap!

Ni tomyam. Masam kot!

Yang ni adalah sup cendawan, rasa dia lebih kurang je dengan sup cendawan yang kat pizza hut!

Ni laa antara makanan yang di order malam tu tapi sume makanan ni bukan aku makan sorang ok! Malam tu memang perut betul-betul full laa memang kekenyangan laa malam tu.

Tetiba teringat
Aku: weh, nak makan apa nih?
Kawan: Ala aku nak makan ape ni...ala ape chopstik ke ape nama dia??
Aku: kahkahkah, ko biar betul nak makan chopstik?? chicken chop laa bukan chopstik!
Kawan: (muka blushing) pape laa, jom!
hihihi! XD

2 comments:

  1. erkkk tersedak ak bc yg last tu....hehe sape la kwn ko tu kan..

    ReplyDelete
  2. errrrr... ntah laa? ko kenal ke sape kwn ak tu??? hahahahah... t'makan chopstik ke??? =P

    ReplyDelete