Saturday, January 28, 2012

One Piece!


Haa, sape kat sini penah tengok cite ni? Angkat tangan cepat!!! Heheh. Well, sebenarnya aku dah addicted nak tengok cite ni, seriously! Tapi disebabkan haritu aku balik umah tanpa sempat meng'copy' episod yang seterusnya dari kawan aku so sekarang ni aku duk melangut je la kat umah ni proposal tak terbuat-buat, adoyai~

Kenapa aku suke cite ni??? Sebabnya dalam cerita ni ada semua unsur; persahabatan, kerjasama, leadership, lawak, pengorbanan dan macam-macam lagi. Bagi aku walaupun hanyalah anime tapi dalam cerita dia penuh dengan unsur-unsur kehidupan. Iya lah masakan boleh bergenang air mata aku masa tengok episod dia bergaduh untuk mempertahankan kapal (merry nama kapal tu) yang dah banyak berjasa pada mereka, sebagai ketua Lufyy kena buat keputusan samada nak memilih kapal atau krew kapal dia sendiri; episod dia membakar kapal dia sebab dah tak boleh nak guna dah (merry terbelah dua). Serious memang sangat-sangat touching. Kalau orang lain tengok cite ombak rindu sampai nangis-nangis tapi bagi aku baik aku tengok cite One Piece ni tak rugi air mata aku sia-sia camtu je kan??? Huhuu~


Lecturer: Saya tak tahu babak mana yang semua student duk nangis masa tengok cite ombak rindu tu. Saya tengok cite tu punya cari babak mana tapi takde pun, pelik saya!
Kawan: Mengarut je cite tu dr. saya tengok gelak-gelak je dalam wayang tu. Saya rasa rugi Rm12 pegi tengok cite tu.
Aku: .......(no idea sebab tak engok cite tu ^^ )
p/s: Tapi kan bagi aku laa aku tak suka tengok cite melayu kalau nak tengok kat wayang sebabnya bila aku kuar mesti aku rasa menyesal/rugi duit aku tengok cite tu. Bukan aku tak menyokong industri tanah air kita sendiri tapi apa yang aku nak tengok kadang tu tak menepati cita rasa aku. Memang ada je cerita yang bagus tapi tak banyak. Hmm.
...........................

Aku: Yeahh, dah abis tengok cite One Piece 407 episode!!!
Dia: Perghhhh!!! 407 episode banyak tu!!
Aku: Hehe, ko ada cite One Piece tak? Nakkk!!!!!!!!!!! Tapi nak episod 4++ keatas.
Dia: Study dulu, lepas exam baru boleh bagi..
Aku: Eh, ko ada ke??? Nakkkk!!!
Dia: Aku takde tapi kawan aku de tengok cite tu.
Aku: Hmm.... -_-!

No comments:

Post a Comment