Friday, October 28, 2011

Jalan-jalan Cari Pasal: Cameron Highland

Cuti,cuti,cuti!!!
Hah,semiggu je pun cuti macam laa cuti lama sangat tapi ok laa dapat gak cuti kan? Heheh, cameron mali lo! Hahah~

Here we go~~~~~

Gloves? Errr~ sejuk kot kat sana,maybe sebab sekarang musim hujan so aku rasa cam duk dalam fridge je! "camne nak duk oversea camnih??? duk kat cameron pn dah tak tahan sejuk" bak kata mak. -.-"


Ni yang paling tak bleh bla! Aku turun je kereta terus aku pegi kat kedai tu then beli ni! Strawberry milk shake! Superbbb!!!!


Ice cream strawberry! Ok sume makanan berasaskan strawberry!

Aku rasa geram dan rasa nak petik je strawberry nih tapi masa aku nak masuk kat pintu dia ada tulis "awas cctv memerhatikan anda!" Heh!

Bubble tea! Yang ni pun superbbb! tengok harga dia, mahal tak? Yang ni dia ada 3 perisa strawberry, mango dengan taro. Apakah taro? disebabkan keinginan nak mencuba so ak pun beli laa,orang kat cashier tu cakap sedap dan rasa dia macam grape so aku pun beli then aku rasa.. tak macam grape pun!!! rasa cam keladi je? huh,aku tertipu????

Blue roses!!! Sebenarnya sangat murah rm10 untuk 2 ikat. Sangat teruja then lari kat mak: "nak beli bunga ros! murah! rm 10 je. (mata bersinar)" mak jawab: "hidup ke tanam kat umah?" aku: "bukan pokok bunga ros tapi bunga ros je" mak cakap lagi: "nak buat ape bunga???"
T_T aku senyap tak berjawab, kalau laa de orang yang nak belikan aku bunga tu...

Ni bunga lavender! Same goes to rose, kalau bunga ros xleh nak beli takkan nya dapat nak beli bunga ni..at least dapat laa tengok bunga lavender ni camne.. ^^

Kaktus! heheh, murah! 7 pokok just rm10!

Ini kegemaran ku! Mak beli 2kilo untuk aku okeh!!!

Jom pegi MARDI!

















Tak tau ni pokok apa tapi dia ada duri kat dia punya buah???adik beradik durian? hahahha,tak kot~


Ambik gambar dari luar pagar? Saja je tak bagi orang masuk, takut sangat orang petik buah anggur ni,huh!



Tak tau yang mana 1 buah kundur??? Yang ni or gambar lagi 1 kat atas? Hah,failed!
Epal???
Bird of paradise? Sebenarnya tetiba aku teringat de 1 jenis beras dia punya cop bird of paradise so aku rasa ni laa bunga dia kot??

Arnab ni chumil! ^^
Ladang teh! ok, abah ciap beli pokok teh wat balik umah! awesome!

Ok,dah penat berjalan duk umah then semalam dapat berita ayah sedara baru meninggal. T_T al-fatihah~ semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang soleh. Aminn.

2 comments:

  1. Bestnya!!! Saya pun tak pernah sampai Cameron lagi. Suka sangat orchids tu! Tapi tak baik la cashier tu tipu, taro tu memang keladi pun sebenarnya.

    ReplyDelete
  2. huhuuu~ yeah! its keladi.. klu tw mmg xbeli dah perisa 2..isk! adik yg minum abskn air 2..

    ReplyDelete