Saturday, October 12, 2013

University Incheon (part 2)

Annyeonghaseyo~ ^_^ 

Hehe, korang dah berjalan sekitar University Incheon (UI)? Post yang sebelum ni adalah gambar-gambar sekitar UI dan sekarang ni nak share laa sikit pasal aktiviti-aktiviti kami kat sana selama 3 hari. Check it out!


Jalan nak pegi cari prof

Yang belah kiri tu laa prof kim. 

Heading to go out!

Kedai makan.

Well, biasanya masalah nak makan ni adalah part halal. So, kena bagitau dorang yang boleh makan just vege dengan seafood. So far dorang paham. =)

Yang tu dia macam mee. Just nice and sedap! ^^

Nah, ambik kau! Dalam tu semua seafood, time makan memang perut full tapi malam tu terus membuang. Hahaha


Ni orang kedai tu serve, dia potong-potong yang besar-besar. Tu dia misai sotong.

Dalam banyak-banyak makanan, yang ni laa aku paling tak leh telan sekali. Nasi goreng rumpai laut. Aku tak boleh laa benda-benda yang bau semacam tapi kawan aku cakap sedap! -_-

Abis sekuali! Hahaha, tapi aku makan sesudu je. =P


Lepas makan dorang bawak pegi shopping plak! =)

Ni laa pasar raya dorang

Ok, semua pegang beg! Kat sana kena bawak beg sendiri, kalau nak beg kena bayar bukannya dia bagi plastik tapi beg kertas!!!

Ni kedai kat UI, alaa macam koop tu.

Then posing laa ape lagi?

Kami nak pegi ofis dia. Ada taklimat.

Dengar laa pasal latar belakang UI ni.

Sebelum gerak tuk dibawa round UI, kita bergambar dulu.

So, dia ni yang incharge tuk bawak kitorang pusing UI ni. 






Ni adalah alat dimana student kena masukkan kad matrik dorang, then attandance akan diambil and lecturer boleh tau kedudukan korang dalam kuliah.

Cantik kot dewan kuliah dia.

Ni alat tuk padam papan hitam. Biasa kita tulis guna kapur kan? Lepastu kena cuci manually kan? Kat sini tak payah susah-susah nak padam, guna benda alah tu je.

Ni kat dalam library.


Ni adalah tugu ape tah. Berdasarkan apa yang dia cerita, orang tu laa yang perkenalkan tulisan korea.

Dan siapa yang ambik gambar disini dipercayai akan berjaya dalam pelajaran! Hahah

So, kitorang bincang-bincang sikit tuk next plan.

Dah penat jalan, makan laa~

Ni laa lauk dia. Yang kat tengah pinggan tu macam sambal bilis, serius SEDAP!!!

Ni nak panggil apa ye? Haa, sup kot. Macam sup cendawan tu tapi ni sup kacang hijau! 

Bab ni aku paling lemah, kalau sesiapa suka makan tauhu takpe laa. Ni aku just ambik sayur dengan kuah dia je, yang lain suruh kawan aku yang habiskan, hahah.

Dorang cakap, kalau tak cukup lauk boleh mintak je. Tapi sebab malu semua senyap je!


p/s: Masa kat korea penah aku dengan kawan aku cakap, "rasa macam tak percaya je sekarang ni aku kat korea".
p/s/s: Salah satu cara nak kenal seseorang tu maka bermusafirlah bersamanya selama 3 hari dan kamu akan kenal orang tu.
p/s/s/s: Doa orang yang bermusafir munajab tau!



3 comments: