Monday, October 8, 2012

Serabut Vs Celaru


Bismillah... "rabbi yassir wala tu'asir" Ya Allah permudahkanlah dan jangan engkau susahkan... Ya, sekarang aku berada di bawah keadaan di mana semua benda berada di titik tengah pemikiran. Semua benda perlu difikirkan dan diselesaikan dalam masa yang sama termasuk soal hati dan perasaan. Sejauh mana pun aku lari, masalah ni tetap ada seolah-olah tak boleh berenggang denganku. "You make me scared, ko ingat senang nak jaga hati?" ye, memang susah sangat bayam, tapi aku akan cuba sehabis baik tuk jaga hati aku. Aku tak boleh lari then i must faced it! Dan tuk hadapi ni sume bukan senang, seriously bukan senang! Dalam masa yang sama perlu fikirkan tentang projek fyp yg still hold on, serious aku tak dapat bayangkan kalau aku tak dapat siapkan projek nih T_T.. Ya Allah, kau permudahkanlah urusanku, ameen. Semoga aku tetap kuat dan tabah mengharungi ujian dan dugaan dariMu ya Allah. 

Untuk soal hati dan perasaan, aku memang ambik serious akan hal ni. Benda yang bagi aku tak boleh dibuat main-main. Mungkin bagi orang lain, ya boleh dibuat sebagai gurauan tapi bukan saya. "Marriage is a matter of life" memang betul tu, perkahwinan adalah tentang kehidupan bukan tuk masa sekarang je tapi soal masa depan. Dengan siapa kau akan hidup tuk the rest of your life, kebahagiaan atau penderitaan? Orang yang akan bawa ku ke syurga bersama-samanya kelak. Sebab tu aku sangat ambik serius akan hal ni. Lagi satu, tolong jangan buat aku perasan, jangan bagi harapan, jangan terlalu ambik berat pasal diriku sebab tu semua akan buat aku terperasan sendiri. Tengok? Susah kan nak jaga hati? Mungkin bagi orang that's small the matter but it's not me! Jangan bagi harapan dan buat tu semua kalau takde niat apa-apa atau just untuk suka-suka sebab benda tu sangat sakit bagi orang lain. Kesakitan yang tak dapat dilihat oleh mata kasar tapi sakitnya lebih pedih dari tergores dek sembilu. 

p/s: Allah takkan uji seseorang itu kalau Dia tau kita tak mampu tuk harungi semua tu. =)

No comments:

Post a Comment