Tuesday, May 29, 2012

Fly To SK?


Pertamanya, syukur alhamdulillah sebab impian yang sebelum ini sangat-sangat dihajati tercapai. Bagaikan mimpi tanpa kata disaat mendengar perkhabaran gembira tapi itu hanya lah sesaat cuma, lantas bertali arus fikiranku memikirkan ujian, dugaan dan cabaran yang mendatang yang perlu ku harungi. Final exam, projek FYP, program-program lain yang bertindih antara saru sama lain, (tarik nafas panjang, hembus perlahan-lahan). Bila memikirkan itu semua, sungguh sesak bagi ku.. Hati ku, perasaan ku bagaikan susah untuk bernafas. Ya, bukan mudah untuk dapatkan sesuatu yang kita nak, ianya tak semudah yang disangka. Ya Allah, kau bagilah aku kekuatan tuk menghadapi ujian, dugaan dan cabaran yang mendatang.. Sesungguhnya aku hanyalah insan yang lemah Ya Allah.. Untuk lepas abis exam ni dah banyak program menunggu ku, 25-28 Jun - kursus indaksi green putra (buat kat PD & Cameron) ; 29 Jun - 1 Julai - program motivasi bersama budak skolah SMK Abu Bakar (abs school); dalam perancangan nak pergi sampling 26-27 Jun; dan last sekali 1-16 Julai aku dah takde kat sini. Tuk program motivasi memang aku dah reject awal-awal, memang tak sempat pun kan nak join tapi tuk kursus induksi tu aku harap sangat aku boleh skip sebab aku nak kena pegi sampling. Tolong laa faham En. Pres ~ i need to do my field work or something else i will get mad from my SV or else i will not able to finished up my project, please give me an optional.

En. Pres : eh, pegi tw kursus kat PD tu. Penting tu.
Aku : alaaa, aku nak pegi sampling laa.
En. Pres : takde, takde.. sampling tu dunia je.
Aku : ............ (g kursus tu pn dunia gak!)

Ok, sebenarnya memang banyak benda yang buat aku runsing, pening dan sesak buat masa ni. Banyak benda yang perlu aku settle kan dalam masa yang sama; urusan passport, exam, abang aku nak nikah lagi, sampling lagi, nak kena pergi kursus lagi, nak kena prepare barang sebelum berlepas lagi. Sungguh! Ni sume buat aku sesak. Aku harap semuanya akan berjalan lancar, Ya Allah permudahkanlah bagiku urusanku..

 ...............................................
Aku : paperwork aku dah lulus! =)
Kawan : wahhh, mantap! 
Aku : mantap laa sangat.
Kawan : mesti ko excited kan
Aku : serabut kot aku.
Kawan : t ko kne laa blaja bhsa dorg skit2.
Aku : cakap bi xleh ke?
Kawan : tgk laa jgk, tp cm dorg xreti nk cakap bi je.
Aku : dah laa bhsa dorg ssh. =(
Kawan : ko blaja benda2 yg simple je, yg ko rse perlu.
Aku : hmmm,yela...
.................................................
 Aku : yeay! paperwork dah lulus!
Dia : tahniah!! i'm proud wif u. =D
.................................................



No comments:

Post a Comment