Sunday, December 18, 2011

Pada Siapa Ku Harus Mengadu?

Pada siapa ku harus mengadu ketika ini? Ya, mungkin aku lupa, aku masih mempunyai Allah Tuhan yang Satu yang masih sentiasa di sisiku, yang sentiasa bersamaku di saat aku tidak punya sesiapa tuk berkongsi segala kesedihan, kegagalan dan juga kekecewaan. Saat air mata mengalir berjujuran, saat diri tak punya lagi kekuatan untuk menghadapi apa yang menimpa diri padaNya aku kembali. Ya Allah, tika hatiku rapuh.. Engkau bangkitkan lah kekuatan untuk aku teguh berdiri.. Tika saat hatiku hancur, Engkau kembalikan hatiku ini.. Tika aku jatuh tersungkur, Engkau bangkitkanlah semangat perjuangan dalam diri ku ini.. Tika aku lemah, Engkau tabahkan lah hatiku ini.. Segala yang terjadi pasti ada kemanisannya yang tersendiri, tapi aku hanya manusia biasa yang lemah dan mempunyai kekurangan diri, maka Engkau bangkitkan lah semangat untuk ku, Engkau kuatkan lah langkah kaki ku, Engkau tegarkan lah hatiku, Engkau tiupkan lah kekuatan padaku.. Hanya padaMu aku berserah segalanya...

No comments:

Post a Comment